OPROEP: gedupeerde patiënten voor uitzending consumentenprogramma
Fydee is deze week benaderd door een landelijk bekend consumentenprogramma. Vanwege het onderwerp kiezen wij ervoor geen namen te noemen. Wij zijn benaderd naar aanleiding van onze noodkreet aangaande prijsvechtende zorgverzekeraars die we eind vorig jaar uitstuurden naar de Nederlandse pers:
Fysiotherapeuten boeten voor prijsvechtende zorgverzekeraars.
Maar ook onze klanten zijn de dupe van de wijze waarop de verzekeraars met hun zorgpolissen stunten naar de klant en aan de andere kant de zorgaanbieder de handboeien om doet. De zorgverzekeraar kijkt in de contracten die zij afsluiten met zorgverleners niet naar de polis van de klant of de wijze waarop zijn of haar herstel vordert. Hierdoor krijgen patiënten niet de volledige zorg waar zij recht op hebben, tenzij ze hiervoor zelf nog eens diep in de buidel tasten.
OPROEP: deel uw casuïstiek met ons!
Voor het consumentenprogramma is het belangrijk om een consument aan het woord te laten die de dupe is geworden van de prijsvechtende zorgverzekeraars. Dit is tevens een minimaal vereiste voor Fydee om met dit onderwerp in de publiciteit te komen. Zodoende zijn we op zoek naar casuïstiek uit uw praktijk!
Een voorbeeld: een patiënt met zwaar reumatische klachten zou vanwege diens aandoening tweemaal per week fysiotherapie moeten krijgen. Prijsvechtende zorgverzekeraars maken dit onmogelijk, omdat:
1. De aanvullende zorgverzekering te duur is en men zelf de benodigde fysiotherapie niet kan bekostigen.
2. De fysiotherapiepraktijken maar een bepaald aantal behandelingen mogen geven. Komen zij met hun behandelgemiddelde boven het landelijk gemiddelde, dan volgt een (zware) beheersaudit.
Help ons om dit onderwerp onder de aandacht te brengen! Mail de casuïstiek van uw praktijk naar info@fydee.n